Bon diaa!!
Aqueta tasca de reflexionar sobre les possibilitats i les limitacions del software educatiu ens la van proposar fa unes setmanes ja i no hi havia pensat en fer-la degut a la prova d'avaluació que vam fer el passat dilluns. Ara bé, se'ns ha demanat que reflexionem sobre els software educatius, aquests són aquells programes o aplicacions informàtiques utilitzades dins l'aula per tal d'afavorir i enriquir el procés d'ensenyament-aprenentatge dels infants. Trobem molts tipus de softwares educatius avui en dia, però no tots són 100% educatius sinó que molts acaben essent simpliment software lúdics i d'entreteniment pels infants.
Consider que per evitar que això passi, els professors haurien de passar una eina d'avaluació multimèdia per veure si realment aquesta o aquella aplicació cobreix les seves necessitats.
Les possibilitats que ens ofereix el software educatiu són:
- Permeten afavorir les habilitats tecnològiques dels infants.
- Fomenta el treball autònom per part de l'usuari.
- Permeten tant el treball de manera individual com en petit grup.
- Es tracta l'error d'una manera suau, intenten orientar a l'infant cap a la resposta esperada.
- Solen ser motivadors i atractius per als infants.
- Permeten a l'infant emprar aquestes aplicacions sense que aquests sàpiguen llegir.
Les limitacions que presenta el software educatiu són:
- Podem trobar programes que no tenen ben definit el seu destinatari, moltes vegades estableixen una franja d'edat molt desequilibrada cosa que fa que els més petits no sàpiguen fer tot i els més grans s'avorreixin durant una part de l'activitat.
- Existeixen programes que tenen l'error molt marcat i això fa que els infants es desmoralitzin.
- En ocasions els elements del software (els punters per exemple) fan que l'usuari es distregui fàcilment.
- Els icones poden no ser clars i estar massa junts, cosa que fa que no s'entengui el que s'ha de fer o que es produeixin clics involuntaris.
- A vegades els continguts no són del tot correctes, cosa que fa que sigui necessària la presència d'un professional de l'educació durant el procés de disseny (cosa que moltes vegades no hi és).
Aquesta feina m'ha resultat familiar després d'haver estat estudiant per a la prova de dilluns, i també després d'haver pogut veure (en diferit) la conferència sobre la creadora de PIPO de com és el procés d'elaboració i que és el que es necessita i es té en compte durant aquest.
Fins la pròxima!
No hay comentarios:
Publicar un comentario